Advertisement

Main Ad

Gajah Oh Gajah





Terasa mengantuk di waktu petang ye..?
Nampak lemau je tu..nak angkat pen siapkan kerja pun macam dah tak larat je.. isk..isk..isk..
Relaks...Rehatkan minda.. jom baca ni.. ;) ;)


******************************************************************************
Suatu hari di dalam kelas.
Cikgu: Murid-murid, sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf G?

Abu: Gajah

Cikgu: Bagus!!! Sekarang sebutkan nama binatang yang bermula dengan huru D?

Abu: Dua gajah

Cikgu: Abu, jangan main-main !!!... Berdiri !!! Murid-murid lain ada jawapan?

Semua murid senyap tak tahu jawapan...

Cikgu: Sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf M? Murid-murid lain senyap...tiba-tiba...

Abu: Mungkin gajah...

Cikgu: Abu.. main-main lagi... pergi berdiri di luar kelas !!!
Murid-murid lain diam tak tahu jawapan..

Cikgu: Sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf J?
Semua murid diam tak tahu jawapan...tiba-tiba.... kedengaran suara dari luar kelas...

Abu: Jangan-jangan gajah...

Cikgu bertambah marah lalu menyuruh Ali menutup pintu kelas..

Cikgu: Ok murid-murid.. seterusnya sebutkan nama binatang bermula huruf A?
Murid-murid semua juga diam.. tida-tiba Abu menyampuk dari luar tingkap..

Abu: Anak gajah..

Sekali lagi cikgu menyuruh Ali menutup tingkap.. Selang beberapa minit suara Abu tidak lagi kedengaran.. Cikgu menyuruh Ali keluar mencari Abu..tapi tiada..

Cikgu: Takpa murid-murid.. biarkan Abu..
Cikgu bertanya lagi soalan pada murid-muridnya..

Cikgu: Sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf K?
Murid-murid semua juga diam.. tiba-tiba.............. suara Abu dengan pembesar suara....

Abu: Kompom gajahhhhh






Hihihihiihih...... 

Catat Ulasan

0 Ulasan