Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

Doa buat Sahabat



Buat sahabatku;
Ketika kita menanam padi, rumput ikut tumbuh.
Akan tetapi saat kita menanam rumput, tidak pernah tumbuh padi.

Dalam melakukan kebaikan terkadang hal yang buruk turut menyertai.
Namun saat melakukan keburukan, tidak ada kebaikan bersamanya.

Jangan pernah bosan untuk berbuat baik meskipun tidak sempurna di mata manusia. Asalkan dilakukan dengan ikhlas kerana-Nya, sungguh itu akan terlihat lebih sempurna pada pandangan Allah S.W.T.

Doa untuk sahabatku...

"Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang menderita sakit, Kau berikanlah kesembuhan kepada dirinya.
Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang ditimpa masalah, Kau tunjukkanlah jalan keluar dari permasalahan itu untuknya.


Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang kesempitan wang, Kau murahkanlah rezekinya dan berikanlah dia rezeki yang berkat.
Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang bermasam muka di antara satu sama lain, Kau damaikanlah sesama mereka agar kembali bertaut ukhuwah antara keduanya.
Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang bersedih hati, Kau kembalikanlah keceriaan di wajahnya agar dia kembali bahagia dan gembira.
Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang masih belum bertemu jodoh, Kau permudahkanlah urusan jodohnya dan kurniakanlah jodoh yang terbaik untuk dirinya.
Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang masih belum dikurniakan zuriat, Kau kurniakanlah kepadanya zuriat keturunan yang soleh dan solehah. 

Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang sesat duniawi, Kau kurniakanlah nur kepadanya agar dia kembali kepada-Mu.
Ya Allah, jika di saat ini ada sahabatku yang lalai, Kau kurniakanlah hidayahMu kepada dia. 
Ya Allah, jika di saaat ini ada sahabatku yang berada di persimpangan jalan yang berliku, Kau tunjukkanlah dia jalan yang diredhai oleh-Mu."



Aamiin... Aamiin... Yaa Rabbal Alamiin...







Ingin memberi hadiah buat sahabat-sahabat kesayangan anda? Jom dapatkan koleksi pakaian yang berkualiti dari kami, boleh dijadikan hadiah persahabatan dan boleh juga sedondon bersama.
Layari rangkaian laman sosial kami di bawah untuk keterangan lanjut dan pelbagai pilihan koleksi yang ada. (",) (",)




Reactions

Catat Ulasan

0 Ulasan